Etiketter

mandag 6. februar 2012

Whoopie pies

...hjerter





Fikk lyst til å prøve meg på whoopie pies som er veldig populært i USA.
De er veldig enkle å lage og minner litt om store makroner laget av kake istedetfor mandelmasse.

Følg fremgangsmåten til sjokoladecupcakes, men istedetfor å ha røren i papirformer har du ca én ss røre på en bakepapirkledt stekeplate. Ha ca 12 stk pr brett, pass på at det er god plass imellom dem for de vil flyte litt utover når de steker.

Stekes på 180 grader i ca 10 min, føg med så de ikke blir brent.

Når de er ferdige tar du dem ut av ovnen og lar de avkjøle.

Halvparten av de ferdige avkjølte whoopie piene fylles med f.eks. smakstilsatt konditorkrem før du topper dem med dem med de resterende whoopie piene.

Som dere sikkert har skjønt så er jeg veldig i Valentines humør for tiden så jeg har derfor valgt å lage hjerteformede whoopies. Jeg følger samme fremgangsmåte som over, men fyller de litt mindre og tar så en hjerteutstikker og stikker ned i hver av dem. Fyllet kommer desverre ikke så godt til syne på bildet mitt, men de er fylt med bringebærkrem og de smakte virkelig deilig, de overlevde ikke fram til middag engang :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar