Etiketter

onsdag 13. mars 2013

Cheescake cookies




Jeg har fått dilla på kremostkjeks i det siste, om dere husker så laget jeg noe lignende for ikke så lenge siden. Denne gangen har jeg forøvrig tatt steget lenger og brukt enda mer sjokolade.

Deilige myke kjeks som nesten minner om konfekt.

Disse er enkle å lage og trenger ikke mange ingredienser

  • 120g smør
  • 130g kremost med sjokolade
  • 225g sukker
  • 180g mel
  • 100g melkesjokolade (bilde lenger ned)
 
Kjør smør og sukker i en kjøkkenmaskin til det er luftig.
 
Tilsett kremosten.
 
Ha i melet melet.


Deretter smeltet jeg sjokoladen.


Og hadde den i til sist.

Stekes på 180 grader i ca 20-25 minutter.



Jeg rullet deigen til en pølse som jeg delte i like store biter, men du må gjerne trille kuler av deigen istedenfor, da blir de enda bedre.




Og siden alt blir bedre med sjokolade (ja, enda mer sjokolade) så smeltet jeg ca. 200g mørk sjokolade som jeg dyppet kjeksene i.



Disse er virkelig gode, men grunnet kremosten bør de spises innen ett par dager.


Nå er vi snart halvveis til helgen :)

3 kommentarer:

  1. åååå,disse såg yummy ut.MÅ prøves ! :)))

    SvarSlett
  2. Veldig god smak da, men mine ble ikke myke :(

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Monica.
      De ble kanskje stekt litt lenge? Bedre med litt for lite enn litt for mye med disse.
      Håper du allikevel hadde glede av oppskriften :)

      Slett