Etiketter

tirsdag 1. oktober 2013

Lemon meringue cupcakes


Nok en cupcake oppskrift, men jeg våger å påstå at dette er en av de bedre, nesten uimotståelig. Om du liker lemoncurd, vil du like denne, deilig lemoncurdfyll med myk marengstopping og pyntet med jordbærsjokolade med en overraskelse.


Til cupcakesene trenger du følgende;

Ingredienser:

  • 120g mel
  • 140g sukker
  • 1 1/2 ts bakepulver
  • 40g smør
  • 1,2dl melk1 egg
  • 1/4 ts vaniljesukker

Ha mel, sukker, bakepulver og vanilje i en bolle.


Smelt smøret og rør det sammen med melken og egget og ha det over i det tørre.


Jobb røren raskt sammen og fyll opp 12 cupcakeformer.

Er ikke mine søte? Jeg fikk disse i gave og er så glad for at jeg endelig har fått en anledning til å bruke dem.


Stekes på 180 grader i ca 12-15 minutter.

Ta ut innmaten, enten ved å bruke en slik uthuler som jeg har, eller ved hjelp av en kniv eller  lignende.


 



Fyll på med lemoncurd.

Jeg har brukt samme glasur som i denne oppskriften.

De små søte sjokolade som er brukt til pynt har jeg laget ved å temperere ca 100 g jordbærsjokolade (fås hos Cacas). Så har jeg tilsatt litt poppingsugar for å gi det en ekstra dimensjon.

 
 
Fyll opp i små sjokoladeformer og inn i fryseren.


 Dryss med litt spiselig shimmer støv.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar