Etiketter

tirsdag 29. oktober 2013

Chocolate covered baked mini donuts



Bakte mini donuts dekket med sjokolade, trenger jeg å si mer? Deilig bakst som treffer perfekt når man ønsker litt ekstra kos.

Sjokoladedyppingen tar litt tid når det er mini donuts, for denne oppskriften gir MANGE mini donuts, men du kan selvfølgelig lage dem større om du vil. På en annen side er det mye lettere å spise masse når de er små, for da skal man jo bare spise litt til :)


Til disse trenger du,

Ingredienser:
  • 230g mel
  • 80g sukker
  • 1ts bakepulver
  • 1ts natron
  • 1/2 vaniljestang
  • 2 egg
  • 2dl melk
  • 2ss smør


Ha alt det tørre i en bolle.


Smelt smøret og bland det med melken og eggene.

Ha det våte over i det tørre og rør det til en jevn røre.


Stekes på 180 grader i ca 8-10 minutter.


La donutene avkjøle helt.


Smelt så ca 200 g mørk sjokolade og dypp donutene i den.

 

 











Jeg fikk ganske mange mini donuts så derfor valgte jeg å prøve litt flere ting. På disse har jeg blandet ca 100g fint sukker med 2 ts kanel som jeg så har vendt donutene i. Det ble også ganske godt.


























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar