Etiketter

tirsdag 1. april 2014

Peanøttpudding


Jeg har nettopp kommet hjem fra en liten tur til Paris, derfor har det vært litt stille fra meg den siste uken. Det var en jobbtur og ikke ren fornøyelse, men jeg fikk allikevel litt tid til å vandre rundt å nyte den franske konditorkunsten. Paris er virkelig himmelen for en som meg, spesielt med tanke på hvor glad jeg er i makroner! :)


For litt siden viste jeg hvordan man kunne lage en enkel sjokoladepudding med konditorkrem som utgangspunkt. Det finnes jo selvfølgelig flere muligheter enn sjokolade, så denne gangen valgte jeg peanøtt smak.
Jeg har en forkjærlighet for peanøttsmør og spesielt i kombinasjon med noe søtt eller bakt.

Jeg tar igjen utgangspunkt i denne oppskriften på konditorkrem (a.k.a. vaniljekrem).

Etter at smøret er rørt inn tilsetter jeg to store spiseskjeer med peanøttsmør.
Bland godt og fordel på små (eller store om du heller vil) former og sett kaldt.



Rett før servering piskes 2 dl fløte med 2-3 ss sukker til lett krem som legges oppå puddingen.
Super enkelt og veldig godt :)

Bytter du ut sukkeret med f.eks. sukrin kan dette til og med bli en relativt sunn hverdagsdessert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar