Etiketter

lørdag 12. april 2014

3D sjokolade egg- og kanin


Nå er det flere av oss som har tatt påskeferie og for de av dere som fortsatt har noen arbeidsdager igjen, så blir forhåpentligvis disse litt roligere. Jeg starter min påskeferie med å dele disse 3d sjokoladefigurene med dere.


Jeg kom over en sjokoladeform for å lage egg og kaniner i 3D og kunne jo ikke la sjansen gå fra meg.
Disse er veldig enkle å lage, men blir finest om du har god fantasi og en stødig hånd.



Start med å tegne opp mønster i formen med farget sjokolade eller candymelts.
(Glemte dessverre å ta bilde av dette)

Temperer 200g sjoklade og fordel over det stivnede mønsteret.

Ha alt i fryseren til det er stivt og fjern sjokoladen forsiktig fra formen.

Fort gjort og veldig enkelt.

Om du er stødigere på hånden enn meg kan du sikkert lage enda mer forseggjorte varianter :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar