Etiketter

torsdag 19. september 2013

Oreo cupcakes



Det finnes sikkert dusinvis med Oreo-cupcake oppskrifter og her kommer én til.
I Sverige kom jeg over Jell-o Oreo pudding. Dette ble inspisrasjonen til sjokoladecupcakes fylt med Oreo pudding.



Jeg liker søte overraskelser og derfor synes jeg det er en fin ting å fylle cupcakes. Noe som ser ut som en helt ordinær cupcake får en helt ny dimensjon når man tar en bit og oppdager fyllet inni.

Til cupcakesene trenger du:

  • 100g mel
  • 20g kakao
  • 140g sukker
  • 1 1/2ts bakepulver
  • 40g smør
  • 1,2 dl melk
  • 1 egg
Sikt mel og kakao i en bolle og tilsett sukker og bakepulver.


Smelt smøret og bland det med melk og egg og ha så alt over i det tørre.

Rør det raskt sammen til en jevn røre.


Fordeles i 12 cupcakeformer og stekes på 180 grader i 12-15 minutter.



Hul ut cupcakesene.






 





Tilbered Oreo pudding som anvist på pakken og fyll cupcakesene med dette.

Som glasur har jeg brukt den samme som i denne oppskriften.

Pynt med en Oreo på toppen.


Det ble både litt pudding igjen og all innmaten fra cupcakesene så jeg bestemte meg for å lage en dessert med disse.


Jeg fant fram noen små glass som jeg først fylte med cupcakerester i bunn,


så et lag med Oreo pudding


og til sist litt pisket krem.

En veldig fin måte å bruke opp restene på :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar