Etiketter

torsdag 13. juni 2013

Kremost-cookies


Hei.
Det har vært litt stille fra meg i det siste, det er ikke fordi jeg ikke har noe å dele med dere, men det har vært enormt mye annet som har måttet komme foran. Jeg satser på å være tilbake for fullt fra nå av og dele masse deilige oppskrifter med dere.
Desserter og kaker er luksus- et overskuddsfenomen, men hva er vel livet uten litt godsaker?



Jeg har laget cookies med kremost før, men disse er litt anderledes. Her er det litt mer kremost og jeg har valgt å ikke rulle dem i kakesmuler før steking slik at de ser mer ut som vanlig cookies.
På grunn av kremosten blir disse cookiesene deilig myke med en anelse syrlighet og ikke sprø som vanlige cookies. Jeg synes de ble veldig gode :)


Ingredienser:
  • 125g smør
  • 1ss fløte
  • 120g kremost
  • 115g sukker
  • 115g brunt sukker
  • 1 egg
  • 170g mel
  • 1/2 ts vaniljesukker
  • 1/2ts natron (kan utelukkes)
  • 50g sjokolade

Ha smør, kremost, fløte, sukker og brunt sukker i en kjøkkenmaskin med K-spade og bland til det er luftig.



Ha i egget.

 
Tilsett så mel, vaniljesukker og natron.


Når alt er godt blandet har jeg i sjokoladen og vender det raskt inn. Ikke jobb deigen for mye.


Legg opp like store deler av deigen på et bakepapir, jeg liker å bruke to spiseskjeer til dette, men jeg vet mange av dere har iskremskjeer nettopp til dette.

Stekes på 180 grader i ca.10-12 minutter.








Om du vil sette en ekstra spiss på disse er det veldig godt med 1 ts sitronsaft i, ev. litt sitronskall.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar