Etiketter

torsdag 1. mars 2012

Raspberry bars





Hei.

Nå er det mars og offisielt vår! Endelig!

Jeg lagde nylig noen deilige Raspberry bars som jeg vil dele med dere. Denne typen "bars" er noe du typisk finner i USA. I mangel på en god oversettelse holder jeg meg til det engelske navnet.

Disse bars'ene er helt avhengig av at du bruker et syltetøy av god kvalitet.

Dette trenger du:

  • 300g mel
  • 75g sukker
  • 125g smør
  • 1/2 ts vaniljeessens
  • 125g bringebærsyltetøy

Ha mel. sukker, vaniljeessens og smør i en kjøkkenmaskin utstyrt med K-spade.
 
Kjør det til det ligner fine smuler.




Ha litt over halvparten av blandingen i en form med bakepapir, trykk den godt ned.



Fordel syltetøyet over.
 
Strø resten av melblandingen  over og trykk forsiktig ned.


Stekes på 180 grader i ca 20-30  minutter.

Sett til avkjøling i 20-30 minutter.


Løft forsiktig ut av formen og skjær opp i "barer".



Kan spises som de er...


eller med en kule iskrem mens de fremdeles er litt varme. Mmm... Veldig godt!

Kos dere :)

Jeg har forresten registrert bloggen min på bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar