Etiketter

mandag 26. mars 2012

Påske cakepops



Hei.
Nå er det straks påske, det skal bli deilig med litt ferie nå, spesielt siden det har blitt nesten full vår. Sol som varmer, hestehov og hvitveis som blomstrer om kapp- det som frister mest akkurat nå er en lun solvegg, en kopp kaffe og noe søtt å bite i.



Siden jeg er i påskestemning synes jeg det passer med cakepops med påsketema i dag, disse er inspirert av den fantastiske Bakerella. Mine ble ikke like fine som hennes, men jeg synes de ble søte.

Cakepops er jo veldig enkelt å lage og kan vareieres i det uendelige.

Her har jeg brukt en appelsinkake jeg lagde litt tidligere, som jeg kjører i en foodprosessor til den ligner smuler.


Så blander jeg inn litt glasur for at det skal henge sammen og triller ut små kuler.
Noen av kulene formet jeg til egg, mens de andre beholdt jeg runde.

Sett dem kaldt en liten stund slik at de blir faste.
Jeg smelter litt hvit sjokolade som jeg dypper cakepoppinnene i og dytter halvveis inn i hver kakeball før jeg setter det hele kaldt igjen slik at sjokoladen stivner.

Når jeg dypper cakepopsene mine bruker jeg hvit sjokolade, om jeg ønsker en annen farge så bruker jeg en pulverfarge som jeg farger den hvite sjokoladen med- slik som på kyllingene.
Om du vil kan du selvfølgelig bruke Candy Melts, men personlig synes jeg det er lettere å jobbe med sjokolade.

Hver cakepop dyppes i sjokoladen og dunkes lett mot siden av bollen før jeg setter de i en klargjort skål/eske med oasis.
Eggene er pyntet med litt kakekonfetti og lyseblå CandyMelts.
Kyllingene er dyppet i farget hvit sjokolade, nebbet er smeltet oransje Candy Melt og øynene er tegnet på med mat-tusj.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar