Etiketter

tirsdag 17. desember 2013

Mørk sjokoladebark og matgave



Sjokoladebark har jeg lenge hatt lyst til å lage. Dette er en enkel måte å lage en spennende og delikat sjokoladeplate på. Her er det bare å velge den sjokoladen man liker best og så fylle på med det man har lyst. Det finnes jo så mange kombinasjoner som ville vært helt herlige sammen, men i et forsøk på å begrense meg så har jeg holdt meg til to typer. Den første får dere nå.



Før jeg viser dere fremgangsmåten til dagens innlegg har jeg lyst til å dele noe annet med dere.
I fjor arrangerte Matbloggsentralen, som jeg er medlem av, et julegavebytte oss matbloggere i mellom for første gang. Da mottok jeg en gave fra Ruth som skriver bloggen matosofi og min gave til henne kan du se her. Dette synes jeg var veldig hyggelig så da Matbloggsentralen bestemte seg for å arrangere julegavebytte igjen i år så var jeg derfor ikke sen om å melde meg på. Da jeg kom hjem på fredag lå det en hentelapp og ventet på meg i postkassen og i går fikk jeg hentet pakken.
Jeg elsker å få pakker, spesielt gøy er det når du ikke vet hva du kommer til å få :)

Gaven jeg fikk kom fra Monica som skriver bloggen monicas matverden.



I esken fant jeg dette; nøttemiks og rockyroad. Herlig! Jeg ble så glad, både fordi slike nøtter er noe jeg lenge har hatt lyst til å prøve meg på og fordi det er så koselig å motta noe som er så gjennomført. Det er rart, men jeg synes som regel at det smaker ekstra godt med sånt som jeg ikke har laget selv :)


Sjekk den deilige rockyroaden. Jeg har gjemt den bort i håp om at den skal vare til helgen.

Selv har jeg sendt matgave til Liv som skriver bloggen superwoman. Hva hun får skal jeg fortelle litt senere, men siden hun antageligvis ikke har mottatt gaven ennå så venter jeg litt med å dele det.

Så over til dagens innlegg.
Enkel og deilig sjokoladebark.

Temperer 200g mørk sjokolade og hell i en passende form, her kan du bruke  det meste med flat bunn.

Bestem deg for hva du vil kombinere med sjokoladen, jeg har valgt fiken og valnøttmiks (som min søte venninne tok med da vi hadde juleverksted) og frysetørkede bringebær.


Hakk opp i passe biter og fordel over sjokoladen. Trykk det litt ned så det ikke faller av når sjokoladen stivner.

Sett formen med sjokoladen i i fryseren en halvtime til time. Så er det bare å vende den forsiktig ut av formen og la den få romtemperatur.


Enkelt og veldig godt!
















1 kommentar:

  1. Å, så fine bilder. Og stas at det falt i smak:)
    Veldig bra blogg du har. Jeg kommer til å stikke innom igjen!
    Hilsen,
    Monica

    SvarSlett