Etiketter

torsdag 2. mai 2013

Brownies på 3 måter



Hei,

Nå er det mai!
Den beste måneden!

La oss feire med noen skikkelig gode brownies.



Jeg kom over en brownieform som hadde tre rom, noe som er perfekt for meg, jeg har nemlig store problemer med å velge én ting når det finnes så mye godt og det samme er tilfelle når det gjelder brownie kombinasjon. Så her får du én brownie oppskrift gjennomført på 3 måter. :)


Til grunnoppskriften trenger du:

  • 150g mørk sjokolade
  • 150g smør
  • 230g sukker
  • 3 egg
  • 130g mel
  • 2ts vaniljesukker
For en tid tilbake kjøpte jeg disse pakkene med sjokolade fra Nestle, det er såkalt ferdigsmeltet sjokolade. Måtte jo prøves ut.
 
Smelt smør (og sjokolade).
 
Bland med sjokoladen og ha over i en stor bolle.


Tilsett sukker...
 
...så egg...
 
og sikt til sist inn mel og vaniljesukker.
 
Fordel røren på 3 boller.
 
I den ene har jeg tilsatt mint chips, dette er kjøpt på Amazon, men du kan fint bruke after eight eller lignende istedenfor. Om du vil lage dine egne kan du smelte hvit sjokolade og tilsette litt myntearoma og ev. litt grønnfarge. Sprøyt så opp dråper av dette og la det stivne.


I den andre har jeg i 50 g peanøtter. Denne tilsetter jeg  ca 50 g Dulce de leche (eller annen karamell) til etter at jeg har hatt den i formen.

Den siste har jeg i formen som den er og dekker med ostekake (sukk!).

  • 200g kremost
  • 1 egg
  • 50g melis

Kjør dette sammen med en stavmikser e.l. og hell over brownien.



Stekes på 175 grader i ca 30 minutter. Om du bruker en slik form som meg bør du sjekke etter 20 minutter siden steketiden blir noe kortere.

La kaken avkjøle helt før du tar den forsiktig ut av formen.

Den med ostekake blir nødvendigvis litt bløtere enn de andre, men fortvil ikke, dette gjør den nemlig bare enda litt mer uimotståelig.


 
























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar