Etiketter

torsdag 25. oktober 2012

Cakepop Halloween



Hei.

Jeg er fremdeles i halloween modus så her kommer nok ett innlegg med det som inspirasjon.
Cakepops er jo veldig allsidig med litt tålmodighet og en god dose fantasi kan man lage uendelig mye moro.



Cakepops lages jo ved å smule opp en kake og blande det med glasur til du får en konsistens som er formbar, det er en fordel å ha minst mulig glasur.

Jeg hadde litt sjokoladekake igjen fra tidligere som jeg benyttet.

Har det i en foodprossessor, ikke noe vits i å gjøre det vanskeligere enn nødvendig.


Kjøres til det er godt blandet.

Trill til kuler, jeg synes ikke de skal være større enn at du kan putte hele i munnen.
Sett de så kjølig i ca 30 min.

Pop-pinnene dyppes i litt smeltet sjokolade eller candycoating og så ca halvveis inn i en cakepop.
La de avkjøle på nytt til sjokoladen har stivnet.

Så er det bare å smelte sjokolade eller candycoating etter ønske og dyppe i vei. Dersom du synes sjokoladen/ candycoatingen er litt for tykk å jobbe med, kan du smelte litt kakaosmør (fås i helsekostbutikker) og tynne ut med dette. Her kan det være greit å være litt forsiktig og ikke tilsette mer enn nødvendig.


Til øynene har jeg brukt hvit sjokolade og svart candycoat, smarties til irisene, rød candycoating til blodårer og smeltet sjokolade til pupiller.


Gresskarene er dyppet i oransje candy coating og ansiktet er tegnet med svart candydoating. Om du vil kan du bruke en bit saltstang som stilk til gresskarene.


Fantasien og tålmodigheten min strekker ikke alltid til, derfor ble det to forskjellig type øyne istedenfor noe annet gøy.


 Ikke alle gresskar er like blide (!)


 Sjokoladekake fyll

 He, he, den ser ikke så fornøyd dette gresskaret, best at jeg spiser opp hele :)

Du kan bruke nesten hva som helst av kake som cakepop, jeg har bl.a. brukt ostekake på noen og det fungerte veldig bra, de er litt skjørere, men gir et annet smaksbilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar